Politik

Jag är inte så insatt i politik, det är jag inte. Jag tycker politik är ganska tråkigt, samhällskunskapslektionerna tog verkligen kål på mig MEN man kan inte låta bli att läsa alla tidningar, kolla på nyheterna och så vidare om den såkallade debatten mellan Sd och alla andra partierna/folk.
Jag tycker det är intressant, det har jag alltid tyckt när det blir debatt mellan folk. Som på nyheterna ibland, eller nyhetsmorgon heter det nog förresten som mamma och pappa brukar se på morgonen och som man inte kan undgå, när exempelvis moderaterna och socialdemokraterna blir jäävligt förbannade på varandra, det är ändå kul att se det engagemang som får folk att bli så jävla förbannade för DERAS åsikt är rätt, och , det är imponerande att folk står för sina åsikter.
Men en sak skrämmer mig, och det är Sd och dem som kritiserar dem. Partierna, folket, ja dem som kritiserar dom helt enkelt. Allas åsikter är lika mycket värda, tycker jag. Man får tycka vad man vill i detta samhället, därför förstår jag när vissa folk kritiserar Sd för DOM tycker att DERAS åsikter är det rätta. Samma med Sdarna, det blir ju motsättningar, men nu till huvudpunkten. Det som skrämmer mig är seriöst kritiseringen. För jag känner, att det känns som om folk, partier står och kritiserar Sd och att dom är ett idiotparti som har blivit stort, och fy katten för det och det ska FAN inte komma in i riksdagen, och det kommer bli katastrof, rasister!! och så vidare, och jag förstår att vissa folk tycker det, men det känns som om många människor bara tror att det är ett parti som helt plötsligt har dykt upp från ingenstans och blivit stort och jäävligt debatterat. Det känns som om folk inte inser HUR partiet verkligen har blivit så stort som det är idag. Det är SVERIGES invånare som har röstat, det är din granne kanske, kanske din väns föräldrar, kanske din morfar, kanske dina egna vänner? Överallt runt omkring dig sitter folk som faktiskt har röstat på Sd. Det var seriöst det enda jag ville ta upp, att det känns som om folk inte inser hur Sd har blivit så stort som det har blivit. Jag förstår att folk hatar dem, det är deras åsikte roch absolut det är viktigt, Sd har andra åsikter som många folk faktiskt stödjer. Samtidigt som folk stödjer de som inte håller med Sd. Jag tycker seriöst det ska bli intressant att se hur det hela urartar sig, Vad tycker ni?

För övrigt är jag sjuk, eller hade feber och ont i halsen igår, totalt utmattad hela dan idag och känner mig konstig i halsen igen, gode gud säg att jag SLIPPER en rejäl sjukdom! Orkar fan inte med det alls. BLÄÄÄ
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0