What is the different?

Jag läste Anaginas inlägg om "White Trash" nyss. (Bläddra förbi allt jag skrivit så kommer Inlägget precis under här). Och ibland när jag kollar på hennes video osv tycker jag det är fruktansvärt kul, hur hon "driver" med både svenskar och invandrare och verkligen gör det på ett kul sätt. Med tanke på att hon själv är invandrare. Men, så skrev hon ett inlägg om "White Trash" (dvs svenska kvinnor som är tjocka som klär sig i lite "säckiga" kläder och har foppatofflor bland annat, ni kan ju föreställa hur dom ser ut). Ja det är lättast om ni läser inlägget under. och såklart, det skulle säkert menas som någonting roligt som folk faktiskt skulle skrattat åt. Och det är klart, hon skriver att såna människor är det skönaste som finns och bla bla, men ändå. Jag tyckte inte det var så kul. Jag tänkte direkt, att hade en svensk skrivit något sånt här om en invandrare, då hade det blivit ett jävla liv om att den personen var rasistisk som fan och att den var helt störd i huvudet. Jag stör mig på att det inte är samma sak. Säger en svensk något om en invandrare, då är den rasistisk. säger en invandrare något om en svensk, då är inte den rasistisk. Det är ju så, Det blir så himla mycket mer uppmärksammat om en svensk skriver något om invandrare, och det tycker jag är fruktansvärt fel. det är precis lika mycket fel. BÅDA "parterna" har sagt något dumt om den andre parten. What is the different? Visst, invandrare KOMMER till Sverige och vi finns redan här och det finns flest svenskar och det är kanske därför som andra tycker det är mer rasistiskt om vi säger något dumt om dom, eftersom dom inte kommer från detta landet. Men ändå? När jag var i Egypten fick jag anpassa mig efter hur dom hade det? Dom hade varit minst lika rasister om dom hade skrikit " JÄVLA SVENNEJÄVEL!!" framför mig, som jag hade skrivit "JÄVLA BLATTEJÄVEL!!" till dom. Det var därför jag skrev detta inlägget, för jag tycker det är skitfel att hon har rätt och skriva "skit" om svenskar när svenskar aldrig har rätt att skriva samma? Varför är det såhär? Jag tycker det är sjukt fel.


White trash.

20 augusti 2010 09:59

Idag när jag var påväg till jobbet i den trånga bussen med människor som såg ut som att de ville ta livet av sig, så fick jag syn på något som gjorde mig fett glad. Jag såg en kvinna, smått överviktig, fett less på livet och hon hade foppatofflor!!! Jag hatar foppatofflor, de borde förbjudas, men åh vad det påminde mig om mina hemtrakter Sundsvall. Jag har saknat att se en riktig white trash morsa med vita leggnings ,gröna foppa tofflor,  blond utväxt och med röd färg i topparna  och koi fiskar tatuerade i vaden som skriker ”Faan va vi ska supa ikväll Örni”. Notera Örni hahahaha. Love it!

Jag vill se lite white trash bönder, de är ju de skönaste som finns. Jag jobbade med en riktig white trash kvinna en gång, det är hon som är min inspiration till Bettan faktiskt. Jag hatade henne av hela mitt hjärta. Hon kunde sitta och gnälla på saker som hon inte hade någon aning om, hon var smäll fet, och satt och ville ge mig tips på hur man ska banta för ”Anna Skipper säger ju att man ska va nyttig och äta frukt…”, sen har hon nyss käkat 10 bullar liksom…tror du att du kan jämna ut det med lite frukt eller? Hon var så irriterande, men allt hon sa fick en att dö av garv, för hon trodde verkligen att folk höll med henne!!! Jag har en hat kärlek till sånna människor…därför blev jag så glad när jag såg foppa damen idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0