DON'T MESS WITH ME MOTHERFUCKER!!

Vill ni ha ett inlägg som är i lite stil åt "Billingeinlägget" så varsegoda mina små vänner!
för jag är FÖRBANNAD
Idag var jag faktiskt sugen på att rida, kände mig ändå lite munter även fast det var dressyr och det är fan det värsta jag vet. Vi gör samma skit hela tiden och det kan bli ganska drygt i längden, (fast egentligen är det inte så farligt, jag kan faktiskt ha ganska roligt) men iallafall, jag var glad och munter när jag tågade in i ridhuset med min favvohäst på släp. (haha nu föreställer jag mig själv med en hästtrailer bakom mig men SKITSAMMA ni fattar vad jag menar). Jag hoppar upp, lika glad och munter och värmer upp. Ja, vad ska man då säga. Helt plötsligt börjar Marie babbla om att hon har varit på clinic, och där sa minsann och da den tjejen en massa otroligt bra saker. Jaha, tänker jag.
Intresseklubben antecknar. Men jag la inte så stor grej på det hela. helt plötsligt ber Marie oss alla och stanna våra små söta hästapållar, och då kallar hon in en av oss för att "visa en grej". Och eftersom jag stod längst bort i ridhuset och Marie och hon andra på hästen i andra änden, så la jag mest märke till att hon visa henne hur hon skulle hålla hennes händer och armbågar? Jaha, tänkte jag. Det lärde man sig första veckan man börja rida sådär för 10 år sen. Och så börja Marie babbla något om att "såhär ska du hålla piskan". Så tänkte jag, amen herregud vad fan är det här?
Sen när Majsan visat klart började jag skritta runt på spåret igen. DÅ, ser jag helt plötsligt hur ALLA mina nio ridkamrater började ha piskor hit och dit? och satt och höll på med tyglarna och grejer. OCh då kände jag att NU har jag missat något. Så jag tar också en piska, och tänker vad ska vi nu göra.
Då mina vänner, ska jag berätta den ultimata tortyren.
för er som rider, så vet ni att man ska hålla tyglarna, armbågarna ganska böjda, inte hålla händerna långt ut på hästens hals utan ganska hyfsat nära kroppen och sadlen. JA, precis så var det vi också skulle göra. Fast med en piska. Vi skulle alltså hålla en piska i båda händerna, som skulle gå tvärs över sadeln, vi fick inte böja den. Inte någonting, och vi skulle ha tyglarna på en viss längd hela tiden, och vi skulle alltså konstant låsa våra armar,händer, allt. Och det låter kanske som om "jamen så gör man ju när man rider". men av någon konstig anledning är det här DUBBELT, TRIPPELT så jobbigare.
Och min ÄLSKADE JÄVLA häst, vägrar ge mig sig. han är HÅRD SOM ETT KYLSKÅP (och nu menar jag inte det icke-hästmänniskor tänker utan jag menar att han är fan omöjlig och få ner på tygeln utan att jobba så musklerna bryts på mitten. HAN GAV SIG FAN ALDRIG: OCH DÄR SATT JAG! OCH HÖLL EMOT SOM EN JÄVLA IDIOT, OCH VISSA ANDRA I MIN RIDGRUPP SOM HAR SÅNA DÄRSMÅ SNÄLLA HÄSTAR, JA VAD FÅR DOM GÖRA? OM DOM TYCKTE DET VAR JOBBIG SKA DOM FAN HOPPA UPP PÅ MIN JÄVLA ÅSNA TILL HÄST OCH SE HUR DET KÄNNS!!! Okej, jag måste säga att under den där ridlektionen var jag faktiskt inte sur på min kära pålle även om han var sjukt jobbig, av någon konstig anledning BLEV JAG SÅ JÄVLA SUR PÅ DEN ÄCKLIGA FUCKING PISKAN OCH MARIE SOM PLÅGADE OSS PÅ DET HÄR SÄTTET! Så efter att ha jobbat så tyglarna skar in i handen (jag hade inga handskar, sinnessjukt ont gjorde det), mina armar värkte, mina axlar kändes som det skulle hoppa ur led och den jävla piskan var ivägen så otroligt mycket. DÅ mina vänner, då sakta jag av, och skrittade bara medan dom andra jobba.

Marie kollar på mig.

Jag: PRATA INTE MED MIG! JAG ÄR SÅ JÄÄÄÄÄÄVLA FÖRBANNAD!

Hon: Är du förbannad?

Jag: JA SJUKT JÄVLA ÄCKLIGT FÖRBANNAD! SNACKA INTE MED MIG! JAG MÅSTE LUGNA NER MIG INNAN JAG DÖDAR NÅGON!

Och sen satte jag igång igen. Jag lovar, jag kunde SKRIKA så ont jag hade i hela kroppen.

Och då....bestämde jag mig.

om marie säger EN SAK TILL! om att jag ska korta tyglarna, eller göra något annat. (ni vet en sån där liten skitsak som hon kan säga ibland) DÅ HOPPAR JAG FAN AV HÄSTEN, GÅR DÄRIFRÅN, OCH ÄR PRECIS SOM EN SUR KÄRRING I KLIMAKTERIET!!

Men hon sa ingenting, Marie den lilla gulleplutten bara berömde mig och sa "att jag hade kämpat ordentligt, att jag var jätteduktig och att Sting var faktiskt väldigt jobbig när det kom till dressyr och det här". Jag vet inte riktigt om hon sa det för att jag faktiskt VAR duktig, eller för att jag var så jävla förbannad men jaja, hur som helst så informerade jag henne om att jag aldrig skulle komma tillbaks igen.

Det var ridlektionen det. Men det slutar inte där, när jag kommer hem, trött som ett svin, börja mamma tjata om den jävla ledighetslappen som ska vara inlämnad innan vi åker. så säger jag "Jamen gert sa att jag kan lämna in den lappen på fredag, dvs dan innan lovet, för det har ingen betydelse". Hon: ja men duf rå ju fråga VAR du ska ge den. Jag: men jag träffar han på fredag så då kan jag lika bra fråga han då. Hon: men erika du får vara lite mer ansvarig, ta nu reda på var du ska lämna lappen. Jag: MEN JAG HAR FRÅGAT HAN, JAG HAR FÅTT LAPPEN PÅSKRIVEN, SLUTA JAG ÄR TRÖTT. Mamma: det är ingen ursäkt, du är 17 år erika.. du får faktiskt ta ansvar för detta nu. Pappa: ja tänk när jag lånar ut bilen till dig, då kommer du sen " haha pappa jag har glömt vad jag parkerade den.". Jag...bara ignorerar han... Jag: MEN JAG FIXAR DET OKEJ, DET HAR GÅTT EN JÄVLA DAG DEN HÄR SKOLVECKAN. Pappa: haha jamen tänk med bilen du.. Jag avbryter: PAPPA FÖR FAN JAG HAR REDAN HÖRT DITT EXTREEEEEEEEEEEEEMT ROLIGA SKÄMT. Sen gick jag in på mitt rum och smällde igen dörren och nu sitter jag här.

Då är ju frågan, MISSADE MINA FÖRÄLDRAR PÅ NÅGOT SÄTT ATT JAG KOM HEM FÖRBANNAD?


DON'T MESS WITH ME MOTHERFUCKER!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0