Vi besökte Trollenäs slott idag!

Idag var jag och mamma vid Trollenäs slott och gick i slottsparken där. Mamma fick för sig att hon skulle leta efter nån slags skatt där så vi tog först en glass (en vaniljglass med en GRÄDDBULLE MITT I? japp! sanna mina ord!!! den var enorm dessutom) och sen gick vi upp mot slottet för att kolla läget lite då. Så då upptäcker jag och mamma att vi är omringade av skyltar. Ja skyltar överallt där det klart och tydligt står PRIVAT! Man fick gå på en liten väg och vara på en jävla parkering sen fick man inte röra sig NÅGON ANNANSTANS pga att det var "privat". Man fick inte gå upp på en jävla kulle ens. Så jag busade lite, jag gick en meter innanför domd är privatskyltarna och bara "mamma mamma kolla vad jag är". Sen stack vi fort som fan innan polisen hann ta mig, MEN iallafall. Så när vi stod där på den lilla parkeringen omringat av privatskyltar ser vi en skylt där det står "privat parkering". in mot slottet. då tänkte ju jag att DET MÅSTE VARA GREVENS PARKERING!! Så jag skrek det till mamma, och vi kikade in lite där på grevens parkering. Och inte för att vara så men greven har verkligen ett sinne för bilar skulle jag vilja säga. Jag. "Mamma, greven har en volvo 240". Så jo jag säger då det! Här har vi sanningen. Självaste greven har en volvo 240, en röd. Mamma sa att greven kanske har ont om pengar, för att det är dyrt att hålla igång värmen och sånt i slottet. Så sagt och gjort, greven köpte sig en volvo 240 för då förväntar sig ingen att han är greve och då kommer ingen fram och vill prata och få autograf.(om man nu skulle vilja ha autograf av en greve). Så greeeveen, i know what a car you have!! and i will find you!
Inte för att vara så men jag betedde mig verkligen som en 100 % turist när jag var där idag.

Grevens bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0