Försvarsspray mot gä..Gåsar!

Är det bara jag som snackar med min hund, och framförallt mig själv när jag är ute och går?
Idag tog jag den berömda Kastberga-banvallen rundan. Och medans jag gick där (där såg jag inte en jäävel), eller jo, om man räknar med två människor i två bilar där den ena mest ser cool ut, och den andra vinkar för glatta livet och ser överhappy ut (Ja elin, din pojkvän) så gick jag där
" Ja henna, du ser ut som bajs"
" Henna, bajsa på dig"
"vi går mot oändligheten.."
"Vi går en tur i kåbegeee"
"Ja Henna, den gåsen kommer äta upp oss"
"Fan vad jag ser dum ut när jag går här själv, fula lilla dumma bajserika"
"Ja henna, du e fuuuul hihihihii"
"Henna stå still, du ska få en blomma i pälsen!!"
"AWWW VAD DU ÄR FULSÖT"
"Ja ta och bajsa lite Henna, förstoppning är inte kul. Bajsa på..vi har aall tid i världen på oss"

Är detta moget?

NEJ

Är jag mogen?

Uppenbarligen inte.

Idag när jag och Henna skulle gå förbi en gård på nr 3 vägen (dom har gäss där, eller..gåsar) ochd et var en gås som gick ut där på vägen. Och ni vet, dom flyger ju mot en, flaxar med vingarna och skrämmer skiten ur en kort och gott. Så jag tog upp försvarssprayet mot Hundar, och bara " Henna vi sprutar mot gåsen om den är dum". Så ringer jag mamma. här är samtalet som följer:
Erika: Hej mamma, du nu är det den jävla gåsen igen, jag kommer inte förbi, kan jag spruta försvarssprayet mot hundar på den?
Mamma: Erika..det försvarssprayet kyler ner hundarna om dom ska attackera..tror du på fullaste allvar attd et funkar på en gås?
Erika: ehm nä kanske inte.. MEN JAG KOMMER INTE FÖRBI!
Mamma: nej men då får du gå tillbaka..
Erika: Aldrig i livet!! Det kan fan inte vara lagligt och ha den där ute!!
Mamma: det är ju en typ av försvarsdjur så jag tror inte det är olagligt precis men ..
Erika: HÅLL TYST NU! HAR INTE TID ATT PRATA!!!! GÅSEN FÖRSVINNER..AAH!!
Mamma: OKEJ HEJDÅ SKYYYYNDA DIG!!!!

Okej, försvarsspray mot hundar fungerar uppenbarligen inte på gäss, MEN. försvarsspray mot människor gör kanske? We will see .. next time (forts följer)

En sak till, min mamma och pappa har informerat mig om (dom har diskuterat det ett bra tag och inser att det är för långt ut) :

VI SKA INTE FLYTTA TILL BILLINGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Låter det inte underbart så säg?

Ja, sen har jag beslutat mig för att börja köra traktor också, och grävmaskin. Så detta lär bli otroligt intressant.

Jag vet verkligen inte vad jag har för fel på hjärnan men jag får fan inte hoppas att det är kroniskt, jag vill också vara normal någon gång i mitt liv!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0