Sportlov

HEJ!
Tänkte att jag kunde klämma in ett blogginlägg och berätta om mitt extremt überroliga sportlov!!
Jag sportar icke, jag kollar verkligen inte på OS MEN jag tycker att jag är jävligt fysiskt aktiv ändå serni! För ..
Jag jobbar. Jag går upp klockan fem. jag städar vilket är skittråkigt. jag får ha på mig ett par extremt klumpiga skor som gör att jag får skoskav och håller på och börja böla så ont det gör. (nej plåster hjälper inte, jag hade fem idag och hade lika ont för det!) Dessutom blir man så satans trött, och jag vaknar upp varje dag med träningsvärk och jag sover middag varje dag. Ungefär såhär ser en dag ut:
Jag går upp, äter frukost, drar på mig ett par kläder och drar till jobbet direkt.
Jobbar till 1
Går hem
Äter
Sover middag
Uppe max 2 timmar, ser oftast en film.
Går och lägger mig
pappa tycker att jag borde bli städerska, för jag "går och lägger mig så duktigt då" . så han tyckte jag skulle satsa på det! jaaaaaaa...vilken bra idé!
NOT
Hur som helst så är det pain in the ass men trots att det är jobbigt så är det definitift värt det!
Hade jag inte jobbat hade jag ändå bara sovit till ett och inte fått tummen ur röven att göra ett skit, dessutom så tjänar jag drygt 3000 kr denna veckan, och det är bra betalt för vad jag egentligen gör. I vanliga fall så brukar folk i min ålder få betydligt mindre än dem som verkligen jobbar på stället i vanliga fall men jag tjänar bara 5 kr mindre än dom vilket är kanon! Och 3000 kr på en vecka där jag egentligen annars inte hade gjort ett skit? det är gött! Och kan jag rabbla upp något annat positivt? Hum, jag känner mig jävligt duktig att jag ens pallar, dessutom att vakna upp med träningsvärk känns ändå att man gör någon nytta. Och slutligen, jag har det ändå jävligt trevligt på mitt jobb. det gör susen med trevliga folk och jag skojar inte då i stort sett 99 % på det företaget är sjukt trevliga människor! alltid glada, alltid pratglada och alltid hjälpsamma. Sånt gör att det blir tusen gånger roligare och lättare att jobba!
Nej nog om jobbet nu.
Är det bara jag som undrar vafan det är för mening med curling? (jag tror det heter så)
Två idioter som borstar som dårar framför en jävla megapuck?
Jag fattar verkligen inte betydelsen med den sporten och varför dom överhuvudtaget tycker det är roligt men ja, och FRAMFÖRALLT: Hur i helvete kan det vara kul och kolla på det? Min pappa sitter och kollar (bl.a) på det konstant och hur han kan tycka det är kul det är en jävla fråga!
Det var som han sa : erika nu kan du börja spela curling, för nu är du ju en jävel på att sopa!
Känns bra det där!
nej nu ska jag göra mig en asgod sub och sen sova middag (känner mig som en jävla åldring när jag sa så, men det är gryyymt skönt!)
ADJÖ MED ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0