På min önskelista när jag var liten ...

Jag kom på en ganska rolig sak som jag gjorde när jag var liten.

Min mamma tyckte så himla mycket om äldre saker, ni vet gamla möbler osv som hon rustade upp litegrann men ändå behöll det där antika, fina som hon tyckte så mycket om. (nu behöver ni ju inte tro att vi har värsta gammaldags huset men hon har vissa gamla saker såsom spinnrock, gammal mangel osv). Hur som helst så när jag var liten, jag vet inte hur liten men jag var inte alls gammal. Så ville jag göra min mamma glad. Jag tänkte, att eftersom hon älskade gamla saker så mycket så skulle hon bli överlycklig om jag önskade mig gamla saker i julklapp. Sagt och gjort, på min önskelista stod det "Gammaldags kläder". hahaha, och jag föreställde mig alltså mig klädd i såna där gamla klänningar dom hade på 1900-talets början nån gång. Min mamma blev inte glad, utan snarare förvirrad och kom och fråga " Erika, vad menar du med gammaldags kläder?"

Hahaha, ganska roligt minne måste jag säga. Det är fan ett under att jag fortfarande kommer ihåg det hahaha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0