ALOHA !

Aloha ! ( Betyder det hej eller hejdå jag är lite efter faktiskt hahaha )
Jag mår bara bra, känner mig lite konstig i halsen men skitsamma för tusan, det går över.
Denna helgen har varit helt okej, i fredes vad fan gjorde jag då ? Just det ! Jag var hemma och såg Camp rock.haha medans andra var på Jägers och hade fett kul och det var som jag och charlotte sa : ändå, vi är lite sugna, ( men då var klockan lite för mycket ). Igår var jag hos skitungen ( jag säger det kärleksfullt ) !haha ( annars Victor ), och vi såg He's the girl och krängde godis. Skulle egentligen glott bio ( ja jag är elak och försöker tvinga han till Arn 2 men han vill inte, eller han sa att han kunde göra det för min skull men jag känner mig som en häxa så det sket sig. är det bara jag som tycker Arn är SKITBRA ?!  hihi tydligen. mamma har iallafall lovat mig att vi ska se den på bia typ nästa helg eller så.
Idag har hela den här skitdan ( kolla bara på vädret ! Gud är fantamej pissed-off idag ) gått till pluuuggg. precis som för Nathalie. skrivit klart min novell har jag också ( ja, det gjorde jag ju för typ 4 veckor sedan, men rättat och lagt till något litet osv ) MEN, det största problemet jag hade idag, var att komma på titel till novelljävlen. 
Jag satt där hur länge som helst och gnuggade geniknölarna, men slutligen blev det : för vår skull. jag gillar det ändå.
På tal om novellen så funderar jag på att då alla lämnat in novellen, så kanske jag tar en snutt från min novell och laddar upp här, så får ni lite smak på den iaf, hur den är och så.
har jag sagt vad den handlar om kanske ?
Nej det tror jag inte.
Det handlar om en familj i Sverige,  två föräldrar, två döttrar. Världens lyckligaste familj i princip. Och så kommer där en kille, som inte får bo hos sin biologiska familj för att han har skött sig dåligt sk, hamnat i fel gäng och gjort grejer och sånt av en mängd olika orsaker. så han åker till dom för att ändra sig. Och alla här då knyter särskilda band speciellt den äldsta dottern och honom, ja kärlek då ofc. Det förekommer även kärlek till djur osv. men mest handlar det om bandet mellan Lucas ( killen ), Isabella ( äldsta dottern ) och Heidi ( lillasystern ), de håller liksom ihop i vått och torrt och ungefär " hoppar du, hoppar jag " . så blir det krig i landet. Och pappan åker iväg för att han är med i militären osv. och mamman åker för att lämna honom men kommer aldrig tillbaka. Så de klarar sig själva i huset och försöker leva som vanligt, tills en dag de evakueras till en fosterfamilj och får jobba i en fabrik om dagarna. Och soldaterna i fabriken torterar, våldtar osv. Så det är rättså hemskt. Sen bombas fabriken, och de försöker fly. men soldaterna blir knäppa i huvudet då de släppt ungdomarna från skyddsrummen och börjar skjuta dom osv. rena rama avrättningen då med andra ord, men de hinner fly. och bosätter sig i skogen i flera dagar och lillasystern håller på att frysa ihjäl . Tills dem hittas och flyr till England. efter ett tag kommer de tillbaks till Sverige och allt är annorlunda, men deras band är starkare än någonsin.
Det är ungefär det det handlar om, rätt förkortat men jag tyckte jag fick med det mesta.
Nej nu är det snart snitzel som ska ätas, och nu tänker ni förstås åh vad gott medans jag tänker jag vill ha en stor fettig pizza istället, haha erika goes fatty ! 
Nu är praon över också ( många dystra miner ) 
Jag saknar det redan, så jävla härligt och komma dit på morronen och bara va där liksom. Jag är hästnörd och jag kan inte hjälpa det. I torsdes red jag Sting, och nu kommer jag verkligen låta just hästnördig men han är bäst, och han var suverän då jag red honom i torsdes ( japp jag tyckte också det lät snuskigt men tänk logiskt nu okej ? ), så jag fick lust att hoppa i taket och skrika så glad jag var, haha. åh jag saknar ridningen som sjutton så nu gäller det att få tempo och bara se till att jag får en medryttarhäst så jag blir nöjd nu nån gång ! haha. sen red jag Flora på fredan ( haha aldrig ridit henne innan och alla sa typ att åååh hon är så jobbig och trög och gud vet vad ) men det tyckte inte jag, hon var duttig .. men nivet.. det handlar ju mkt om hur duktig ryttaren är också....haha förlåt jag var tvungen att skriva så.
Nej nästa vecka ska bli fett kul. 
Henna kommer på onsdag, ( och för er som missat det så är det en valp ) och sen tja.. helgen ? vad händer då ? Jag har själv ingen aning.
Nej nu ska jag kila ett tag.
Ha det grymt !
Puss 
Erika
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vad händer nästa vecka ? =) <33

2008-10-05 @ 20:22:06
URL: http://nadalian
Postat av: flora.

red du mig i fredes? va? HaHah hetter en häst flora? kuuul!! i guess o_O

2008-10-05 @ 22:03:12
Postat av: hampus

inte för att va den som e den, men erika dina inlägg är liiiiite för långa (A) :( .. vill läsa, men dör halvägs :(

2008-10-06 @ 21:10:24
URL: http://www.metrobloggen.se/hampuspersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0