Ta strid för det du tror på

Under en hel dag klagar folk som det är det enda dem kan göra.
Sitter man innför ett prov, precis innan och folk sitter runt omkring en och pluggar. Så den vanligaste repliken som förekommer är " Jag kan inte, jag har inte pluggat aaallls "
Är det på något sätt coolt att inte ha pluggat ? bara en fråga.
Är det det ?
Enligt mig iallafall, är det inte det det minsta. Vill ni inte få bra reslutat så är det faktiskt ert problem.
" Han har inte ens gått igenom det ! Då kan vi inte ha prov på det " , det mesta har lärarna faktiskt nämnt, sitter ni och sover på lektionerna däremot, och inte vågar gå en vecka innan och fråga. Vad har vi nu prov på ? då är det faktiskt ert problem det med.
" Asså åh jag kommer få skitdåligt, Men ERIKA, du kommer bara så få MVG " Kan ni sluta säga sådant ? Jag har så jävla mycket press på mig själv och folk som kommer och tror att jag kommer vara MVG barn varje prov .så är det faktiskt inte. på engelskprovet fick jag vg, och tänk hur dålig jag känner mig då om ni kommer och säger en massa. Visst fine, jag får ofta bra betyg. men det är den typiska störiga kommentaren som jag blir som mest irriterad på. Och det där med jag kommer få skitdåligt, man säger ju ändå bara så för att 1. folk ska säga att nejdå du får bra. 2. man själv är nervös innför provet men innerst inne vet man att det antingen gick bra eller dåligt.
Den där gälla rösten av alla dem här meningarna skär igenom mina ögon under i princip var och varannan skoldag.
Man själv gör sin vardag.
Det är bara att inse.
Väljer ni en annan väg, så är det ert fel och definitift inget ni kan skylla på då det gäller lärare, kamrater eller miljö.
Varenda dag kämpar man. hela livet kämpar man. Det är inget n kan komma undan med. Frågan är när ni väljer att börja kämpa. Vissa perioder kan man ha svackor, det har väl varenda normal människa, men det gäller att ta sig upp ur dem svackorna, svälja dem och gå vidare. Så är livet liksom.
Ni kommer inte undan.
Ni är inte one of your own. Ni kan inte glida runt på en räkmacka föralltid. Jag är ledsen att behöva säga detta, men man är faktiskt en loser om man skiter i det som är viktigt.
Vet man däremot att " Detta är viktigt, jag måste bättra mig ", då är man iaf en bra bit på väg, man bättrar sig steg för steg, men vafan människor ! va inte nöjd med bara G, klaga inte på andra och att det är deras fel att du fick dåligt betyg eller att det var ett sugigt prov. Ni kan ju så jävla mycket mer och ni kan prestera så jävla mycket bättre !
Definitift.

Och sluta flyt med i mängden ! Ni är ju speciella, varenda en av er.
Våga sträcka på er och visa vem ni är.
Våga ta strid för det du tror på.
Ge dig fan aldrig.
vad det än gäller, ge dig aldrig. Låt inte någon sätta sig på dig, låt inte någon säga att du har fel då du har rätt och gör vad du vill, precis vad du vill. och huvudsaken : spill inte några tårar på något som inte är värt att spilla tårar på.
Var stark, du är alltid stark. och med det så blir livet underbart.
Paradiset är inte som i bibeln.
Paradiset är bara det du anser är paradiset. Det kan vara direkt nu.
Släng allt negativt i väggen, sluta tro att " Jag kommer aldrig  få honom, jag är ful, ingen gillar mig, jag kan inte, jag vågar inte, ja okej du har rätt " eller bara vanliga allmänna negativa tankar. Skyll inte något på någon annan.
Jag tänker säga ett vanligt ordtryck " PALLA " Ja palla negativt. Eller hur ?
Jag var alltid den där glada, onegativa människan and me is back in business.
Kom igen världen.
Var tror ni lev livet kom ifrån ?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0