Jag orkar inte längre.

jag orkar inte längre.
det är inte som förut.
du kommer hit och jag vill kunna vara lycklig och glad, men istället blir jag ledsen, sur och besviken och stänger in mig för omvärlden.
du har förändrats och hela jag tycker bara mer och mer illa om dig hela tiden.
du tror att du äger stället.
du tror att du är så vuxen och erfaren i jämfört med vad jag är.
du tror att du är så mycket mer än jag.
men det är du inte.
det kommer du aldrig till att vara.
så fort du kommer vill jag inte vara en i familjen längre. Jag åker iväg så ofta jag kan och både du och dem andra tror att det är bara för att jag vill vara med mina vänner.
Det är självklart att det inte är bara så det ligger till, men du skrämmer mig. ditt nya jag skrämmer mig.
och det skrämmer mig själv att kärleken till dig minskar mer och mer.
men, om du nu känner och gillar att trycka ner mig, säga hur dålig jag är, säga att du är så mycket bättre än jag så får du väl njuta av det så länge det varar.
För tillslut har du ingen syster kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0