True or false ?

Egentligen, borde jag faktiskt sova nu.
Men nä, tänkte skriva om en grej som bara dök upp i skallen först ( Och jag som lovade mamma att sova vid nio, eftersom jag varit så rysligt irriterad idag, nåväl. en annan gång ) :
Skolan, är egentligen en jävligt konstig plats.
För det första så förekommer det allt möjligt skit överallt.
Folk snackar skit, man själv snackar skit. och där står den personen som alla snackar skit om och förstår, ja kanske inte ens hör ett skit. tror att den är så omtyckt av allt och alla. för visst är det så ?
ALLA snackar skit, om olika människor hit och dit.
MEN, tror ni att dem personerna visar det för den personen, eller. säger det ? säger vad dom tycker och tänker, eller bara är vänliga mot dem i nödfall, och sen behöver man inte vara bra kompis med dem mer. NEJ för det gör dem dock inte.
Folk är så jävla falska tycker jag.
De snackar skit, sen går det tilld en personen och " åh älskling, du betyder så himla mycket " och kram och stim och tjohej, Är det inte falskt eller vad ?
Jag är så trött på det.
Visst man själv har säkert också varit sån nån gång, det har väl alla. Men alla måste fan skärpa sig !
Det ser man på en viss skara i skolan.
Alla tror att dom rä så rysligt populära, men det är den attityden, att " gud vad jag är populär " det är den attityden som gör att folk ogillar en.
Det är som att gå med näsan i vädret och skita fullständigt i omgivningen och sen förvänta sig att alla ska stå vid ens sida.
Så funkar det inte riktigt.
för hatet bubblar upp mer och mer, och sen är det så stort att det gå rhelt enkelt inte förbi utan ett stort jävla bråk.
Vissa tar till knytnävarna ( vilket bara är ett tecken på ett jävligt dåligt ordförråd ) och vissa.. ja vissa skäller ut en fullständigt .
Det är nog aldrig någon som kan vara lugn i sådana situationer, man har stört sig för länge helt enkelt.
En annan sak som jag hade tänkt ta upp. Är att VARFÖR detta extrema intresse vid att fråga folk ex :
1. Har du haft sex än ?
2. Är du rakad ?
3. Oh hur långt har ni gått då ?
och vice versa. Jag blir så jävla trött på allt det här !
DET ÄR FÖR FAN PRIVAT !
Jag ser folk som är jävligt blyga, som inte riktigt vågar säga till då det är nog, som tillhör den här tysta skaran, och så kommer en överomogen kille som är i pubereteten och allmänt skitkåt just då och frågar alla dessa extremt omogna grejer för att göra sig rolig på den tystas bekostnad.
Man ser den personen fnittra lite och bli alldeles tomatröd i ansiktet, och ántingen vara tyst eller " hehe.. det ha rinte du med å göra " .
för det första, Vet ni vad jag har lust till och göra med såna människor ? såna omogna kåta jävlar. JO, ruska tag om dom och slå deras huvuden i en stor jävla järnstång, sen doppa deras huvuden i toaletten, hoppas att det är något extremt ofräscht i toaletterna och sen ge dem en rak höger.
JA; det är precis vad jag vill göra.
Har ni med det och göra ?
Är det helt plötsligt coolt och ha sex hur som helst ?
Är det coolt att gå hur långt som helst med den killen ?
Man ska väl ändå få ta sin egen tid på sig, känna att göra alla dem här grejerna då man känner för det. eller hur ? PLUS, att det är privat, jag kan tycka det är okej att snacka med det om sina bästa vänner, men vad fan har alla andra med det och göra ?
Jag tycker att visst, samhället är ett fritt samhälle, men pratar fritt om många grejer runt sex och samlevnad nuförtiden, men det har blivit för fritt.
Jag kan säga er, att varje gång jag har blivit det minsta intresserad av en kille, flyger det fett bort då han kommer och frågar en sådan grej.
Skoj eller inte.
Väx upp !
Och sedan då i skolan ?
Skitsnack, skitsnack och ännu mera skitsnack.
Sneda blickar, folk som gillar att kommentera en massa grejer såsom ens utseende, vad man har på sig, ens personlighet, vilka man umgås med. Fritt land hallelujah, Jag är fri, jag umgås med vem fan jag vill utan att dem ska behöva kallas en massa, jag beter mig hur jävla fjortis jag vill om jag nu känner för det, jag klär mig som jag vill utan att folk ska behöva viska hora bakom ryggen på en, och så vidare..
EGENTLIGEN, så folk som snackar en massa skit om totalt onödiga grejer, dem är ju trots allt inte så perfekta som man tror.
Sen finns det ju positiva saker med skolan med.
Dem som verkligen är äkta, härliga kompisar.
Som finns för en i vått och torrt.
Som kan stå bredvid en och stötta en i de mest svåra stunderna.
Som helt enkelt är så jävla underbara.
OCH, jag anser.
Att folk som nu ex. en del killar. som jag tog upp innan som snackar om sex som om det absolut inte är privat alls, dom är nog underbara dom med, innerst inne. det är bara det att dom är osäkra, tror jag. vet inte då gränsen för skoj börjar och slutar. Även en del tjejer gäller detta, eller.. många tjejer anser jag.
Bara för att man har varit med om fler saker än andra, behöver det inte betyda att man är mer erfaren.
Nej, skolan är både bra och dålig.
Och jag kan inte hjälpa att dom dåliga sakerna får mitt humör att sjunka. Mycket, mer, mest.
Alla borde bry sig mer.
Såsom det alltid är i början av en vänskapsrelation.
Kram och puss och gud vad jag älskar dig.
Det är härligt att tycka om många, för alla är fina på sitt sätt.
Kom ihåg det.

- Nu har jag skrivit min första åsiktsinlägg. Heja mig !
Jag är faktiskt lite stolt måste jag säga..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0