Farmor & Jag

Jamen jo, jag håller också med om att " Jag och min Farmor " låter jävligt intressant, nästan så att man bara råkar bläddra förbi det lite så diskret MEN nu är det såhär, min farmor är faktiskt rolig.
Och nä, det säger jag inte just för att hon är min farmor. utan hon är faktiskt rolig. Eller, kanske inte direkt rolig det beror på vilken sorts humor ni har men hon är rent ut sagt : dum-i-huvudet.
Förlåt farmor, inte snällt. men du är bra dum-i-huvudet.
Hur fan det kan gå ihop vetekatten men det är så iaf.
Jag ska berätta lite roliga minnen med henne då, så förstår ni att hon är bra dum-i-huvudet.
Nej nu har jag använt dum-i-huvudet rättså mycket nu, jag förkortar det dih.
Ehm det första roliga är då för några år sen, Det är vinter och isigt överallt.
Farmor kör bil. för övrigt så har hon nackspärr men det hindrar ju inte henne, hon ber oss flera gånger att kolla om det är " klart " överallt.
Så ska hon då parkera, det är en liten uppförsbacke till parkeringen och den är helt och hållet ISIG..
Hon kör försiktigt upp, men bilen kasar ner igen..
Hon försöker igen. Bilen kasar ner igen..
Sen blir hon förbannad, och trycker jävlar så hårt på pedalen så det tjuter om däcken men ja.. just precis,.. bilen kasar ner igen..
Så där gör hon många många gånger tills en familj som bor bredvid parkeringen typ, går ut och kollar förundrat på oss.
Jag och Linda skäms ( svårt och inte göra det liksom ) och lägger oss ner i sätet så att ingen kan se att vi är där.
Två familjer kommer ut.
Dom skrattar.
Jag menar, har dom inget annat liv än och kolla på oss eller ? dom kunde väl åtminstone stannat därinne och skrattat i fönstret men nädå. och jag ska säga den ena familjen som stod där längst, gå in pappan men den jävlig fula cowboyhatten, tro att du är cool va.
Tillslut så säger farmor trött " Gå in och kalla på Robban ".
Jag och Linda smyger ut, springer därifrån och visar oss aldrig igen förräns bilen står uppe på parkeringen och familjerna gått in.
Ha... Ha
2.
Vi kör in i skogen, eller.. vi ska till något ställe också kör vi fel så vi kommer till två gubbar som hugger ner träd.
Eller hugger och hugger, dom hade väl såg eller vad fan vet jag , men dom var iaf gubbar..
och högg ner träd heter d väl i alla sammanhang ?
eller nä okej. Sågar ner träd *
Ja, så ska vi köra tillbaks då, så backar farmor tillbaks.. och hon med sin nackspärr ser inte ordentligt och vi åker på en stor sten.
Och på något konstigt sätt hakar det sig fast mellan hjulet och bilskitet där då va, och farmor gasar. och hon fattar inte vad det är för fel.. gasar och gasar och tillslut knackar en av gubbarna på rutan och bara " Du har fastnat i en sten "
Farmor går ut och börjar asgarva, gå rin igen och försöker backa/gasa och vice versa för att komma därifrån.
Gubbarna hjälper inte till, nädå. dom står och kollar lika förundrat som familjen tidigare.
Och tror ni inte, att den ena har COWBOYHATT ?
Jo minsann.
Tillslu tkommer vi iväg men jag kommer alltid förknippa cowboyhattar med något dåligt.
3.
Vi är i stan. Sitter i bilen.
Väntar på att få köra, då går ett gäng killar bakom bilen och tycker väl d e roligt, för dom slår till bilen lite där bak. ja så det hörs förstås.
Och Farmor blir vansinnig , backar satan och håller nästan på att köra på killarna..
hahah. Dom blir skitskraja och börjar springa, och farmor kör efter och tutar, tutar, tutar.
Hahaha.
Jag har nog aldrig sett någon springa så fort.
4.
Jag är med farmor, vi har varit i Dalby hage.
Vi är på en rätt trafikerad väg , inte en motorväg men rätt stor ändå. helt plötsligt då vi är mitt i en nerförsbacke, en rätt så lång sådan. så ser farmor träd med några blomsorter på andra sidan vägen.och så frågar hon om jag någon gång " luktat på nyutblommade såna " Jag : nej..
Hon är jäkligt intressade av blommor kan jag be och få tala om.
Och den jävla farmor.. hahah ja, hon stannar mitt i nerförsbacken, rusar ut och springer över vägen och bilar tutar och förare blir arga och vice versa.. Jag ser att hon tar av en bit av blomman då, sen springer hon över. ser sig knappt för, bilar tutar.. förare blir arga... hahaha. och nu till det roligaste.
Och bilen börjar rulla ?
Ja bilen börjar rulla, det är ju nerförsbacke och jag sitter i och skriker ( inte fa tänker jag på å dra i handbromsen just då ) Och sen bara " visst fan handbromsen " Och jag drar i handbromsen, farmor hinner precis öppna dörren och kastar sig in och bromsar på pedalen.. haha, då hade vi åkt så långt så vi va typ nere från nerförsbacken. hahaha.
Farmor Farmor..
5.
Farmor kommer hem till oss.
Och bara " Jag har prövat ringa hur många gånger som helst, ni svarar ju inte "
Pappa : men vi har varit hemma hel adan.. ingen har ringt..
Farmor : jodå, 5 ggr !
Pappa : Funkar telefonen då ?
farmor : självklart.
Så rotar hon runt i väskan.. och drar upp fjärrkontrollen till tv ?
hahaha, hon är nog mer korkad än vad jag är.

Nu kommer jag int epå så mycket fler.. Lägger väl till om jag gör det.
Mm, jag älskar min farmor.
Hon är bäst !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0