För det som levt, kan aldrig dö

Jag vet inte hur jag ska säga det här men.
Jag begriper mig seriöst inte på en del människor.
Inser ni inte hur samhället är ?
Folk mördar.
Folk våldtar.
Folk rånar.
Ingen är trygg längre.
Det var inte som förr, som min mamma alltid berättar för mig.
" Det var visst då brott, men inte alls som nu. Jag kunde cykla/gå hem mitt i natten utan att bli överfallen "
Det är inte så längre.
Man kan inte vara tryck för fem öre.
Det räcker med att gå hem själv, man vänder sig om axlen så fort man hör något, pulsen slår snabbare och snabbare, och om man går genom något ställe där man ens hört att något har hänt börjar man nästan gå-springa.
såna där jävla idioter har spridit skräck i samhället.
Det är inte tryggt någonstans.
Den enda gången man är trygg är väl då man är ett stort fett gäng. Och då är man ändå inte ens 100 % trygg, det kan komma ett annat gäng som är fler.. farligare och sugen på att slåss.
Killar, råkar mer ut för att någn rånar en kanske, eller att någon kommer fram och slår en realös till man ligger på marken och knappt kan röra sig.
Sen skrattar dom, sparkar till några gånger till på någon som REDAN LIGGER NER !. för att visa sig coola för sina kompisar, går och kallar inte på hjälp alls.
Oftast finns det någon i det gänget, som nyss slagit ner den personen. som faktiskt VILL och KAN hjälpa till, Men den gör det inte, den VÅGAR inte. den är feg som ett kräk. mer än så är det inte.
För jag har sagt det så många gånger : Att slåss är bara ett tecken på ett dåligt ordförråd.
Och att slå på någon som redan ligger ner ? hur jävla fegt är inte det ?
eller ännu värre. att vara ett gäng och slå ner En eller kanske två personer ?
Ni är så jävla fega så det inte är sant ! Utan ert gäng hade ni inte varit något !
Eller överhuvudtaget. Att slåss ?
Jag kan hålla med om att våld är en lösning ibland, som ex. självförsvar, men det är SJÄLVförsvar ? Utan våld överhuvudtaget hade självförsvar inte varit nödvändigt.Det hade inte ens existerat.
Visst, våld kan inte utrotas. låt folk kriga om dom nu har sånt jävla behov av det, men att göra en massa skit i samhället, vår hemstad. är bara patetiskt.
Vad försöker dom visa egentligen ?
Man kan ju undra vad som rör sig i sådana idioters huvuden.
Är det också ett behov av er kanske ? Jamen slå då på varandra, och lämna oss andra utanför.
För det första, att RÅNA. vad är det för jävla sätt ? ta ens grejer som inte ens tillhör en själv, hota och gör aandra grejer för att få det man vill ha. Till och med då man själv har dom grejerna . Jag kanske har 1000 spänn i plånkan och så kommer någon och hotar mig så jag knappt kan stå på bena så jävla rädd jag är, och så lämnar jag över dom pengarna som jag samlat ihop under så lång tid. tänk om jag är en sån person att jag nästan aldrig har så mycket pengar, jag har samlat ihop det i låt oss säga ett halvår, ett helt år kanske till och med, och så kommer någon jävla idiot som jag har lust och banka skiten ur så att det är DEN som ligger på marken, det är DEN som blöder som fan. det är DEN som man sparkar på som redan ligger. det är DEN som är så jävla skraj så att den håller på att skita på sig.
Och mina pengar är borta.
det året var meningslöst.
Nu är jag tillbaks på ruta ett igen.
Jag kanske är fattig som fan, kanske inte så jag går på gatan men har svårt med allt.. jag har samlat ihop dom pengarna till ens mamma som kommer bli överlycklig då hon ser vilken möda man har gjort.
Man får inte se sin mamma överlycklig.
Man får se sin mamma gråta över sin dotters eller sons skull. deras möda, som var förgäves. Deras dotter/son kanske till och med blivit slagen så att det inte kan röra sig pg.a den först inte velat lämna över pengarna. Tänk att se sin nära och kära ligga på sjukhus helt sönderslagen ?
Det vackra ansikte som man ser så mycket av, är täckt av blod.
Tänk om den personen som rånar och slår, själv hade sett det. Sin egen bror eller syster som legat där.
Då hade det plötsligt inte varit så roligt längre.
Och för det andra, våldtar.
Tänk att vi tjejer ska vara skräckslagna för att bli våldtagna ?
Vi kan inte gå igenom stan mit ti natten utan att det är stor chans att något händer.
Det märker man bara, om vi råkar ha kort kjol och linne på oss. och högklackat, så många killar som tutar och gör sig märkvärdiga, visst det är ju komplimang, många av dem tycker väl antagligen man ser bra ut också. Men då vet man också att man ser lite utmanande ut. Och vi behöver inte tänka påå det, nu ser vi utmanande ut, men folk tycker det. vi menar inte att se så ut, men det ger fel signaler.
Jag tycker det inte ska ha någon betydelse vad vi har på oss alls.
Men det är så nuförtiden.
Jag fattar inte hur folk kan tänka. hur folk i det ögonblicket kan tänka " där går en tjej, hon har kort kjol och linne på sig, jag är kåt " , hoppa över den här tjejen, kanske till och med fler än en, hålla fast henne och kn*lla henne sanslöst ( ursäkta ordspråket ) då hon inte ens är vill. varken hon vill, varken kroppen vill eller ens är förberedd på det. och sen ligger hon där, blöder som fan,g råter som fan, får men för livet. och kanske till och med blir halvrädd för killar/män.
Många blir det.
Hur fan kan folk utsätta någon för detta ?
Och en del ANMÄLER INTE DET ENS ?
Jag förstår att det är svårt, men dom jävlarna ska inte komma undan !det dom har gjort är FEL och det är skitsamma om man hade gått NAKEN I STAN, man har absolut ingen JÄVLA rätt att bli våldtagen för det !
Säkert hotar en del också. " går du till polisen så sk adu få se " . det är inte jag som ska få se, det är du som gjort något sånt jävla hemskt .
jag hade velat vara någon betydelsefull person, somd et heter nuförtiden, som sätter dom osv. Dom som gör något sånt här hemskt. jag säger bara : jävla psykopater. Det är något som står jävligt fel i huvudet på er, Jag tycker att ALLA dom somg ör något sånt här, dom ska få tillbaka med samma mått, då dom går själv hem en natt, utan kompisar. ska någon sätta på dom så jävla hårt. och säga " går du till polisen så ska du få se " .
Så förstår den personen kanske hur det är.
Och jag hoppas, att den personen också kan ligga ner och gråta, blöda och få men för livet.
För någon som gjort såhär, utan det minsta dåligt samvete. kan få så mycket spö så att den inte kan gå igen.
Anser jag.
Och slutligen, mord.
Det fattar jag också mindre av.
Vem tänker så ?
Vem får för sig att döda en person, som har familj, släkt, nära och kära.
Tänk att sitta hemma, mamma/pappa kommer inte hem.
Sen kommer någon .
En polis, ringer på dörren och berättar att ens mamma/pappa är död.
Mördad.
Knivskuren.
Kanske skjuten.
Kanske torterad till döds.
en person som inte har något samvete i kroppen, hade dödat någon som inte gjort något.
Som var så älskad av alla andra, livet är slut.
Livet är även slut för dom andra, kanske inte själva livet. men allt är tomt.
vad finns kvar?
Det finns inget kvar.
Personen, finns inte kvar.
Man kan gråta så mycket att dte inte finns gråt kvar.
INGET FINNS KVAR. INGET, INGET, ALLS !
Man kommer aldrig få träffa den här personen igen.
Hur fan kan en person göra såhär ?
Mörda någon.
Det är såna här idioter, som inte förtjänar att leva. Jag inför gärna dödsstraff för dessa personer.
Hade det hänt mig.
Så hade jag velat mörda dessa personer.
Jag hade nog tagit den smällen, att sitta inne för mord. om den personen mördat någon av mina.
Det låter hemskt.
Men känn ilskan, för dessa personer, vad fan håller dom på med ?
Jag läste någonstans, att visst. det är väl ett hot på sätt och vis. men jag tror allt tycker så.
det stod såhär :
Rör inte någon av mina, det komemr stå er dyrt.
Människa, världens bästa citat.

Om allt är bra, trots att man mist någon. av helt enkelt naturliga skäl, livet var dags att sluta. eller av mord. och att den personen fått stå dyrt för det han/ hon gjort.
Att någon bara är död.
Så hittade jag en dikt, som jag ändå tyckte va bra.

:
Du föddes, du levde och dog.
Ett enda sug kan vara nog.
Det hade kunnat vara jag.
Det hade kunnat vara vem som helst av oss, som legat död idag.
Men du finns kvar hos oss ändå, i alla våra dar.
Du finns i oss, finns i mig, hos alla som är kvar.
Du finns i sol, du finns i snö.
För det som levt, kan aldrig dö.

För det som levt, kan aldrig dö.

- Jag hoppas ni tar åt er.
Alla måste kämpa för något bättre.

Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0